•  

Uit de bestuurskamer

Organisatiestructuur: Het bestuur heeft zich in de afgelopen periode intensief bezig gehouden met de opzet van de organisatiestructuur binnen onze vereniging. We hebben ons nadrukkelijk de vraag gesteld hoe we al die taken die binnen de club te doen zijn het best kunnen verdelen en wie we die moeten laten uitvoeren. Uitgangspunt hierbij was uiteraard dat we op een plezierige en efficiënte manier al onze leden zo optimaal mogelijk de voetbalsport kunnen laten beoefenen. We hebben hierbij veel aandacht gegeven aan onze primaire doelstelling (voetbal!) en aan de samensmel-ting van jeugd- en seniorenafdeling. Het bestuur en de diverse commissies behartigen de belangen van alle leden. Uiteindelijk heeft dit geresulteerd in het instellen van de commissies Voetbalzaken, Wedstrijdzaken, Financiën, Communicatie, Faciliteiten en Nevenactiviteiten. De voorzitter zorgt voor de aansturing van deze commissies, terwijl de jeugdcoördinator een belangrijke schakel vormt tussen de commissies en de jeugdafdeling. Zo komen we tot een duidelijk en overzichtelijk organisatieschema waarmee we onze club de komende jaren gaan besturen. In het begin van het nieuwe seizoen zullen we de taken, bevoegdheden en verantwoordelijk heden en de samenstelling van de diverse commissies aangeven.

Samenstelling bestuur: Gerard van der Heijden (verantwoordelijk voor Wedstrijdzaken) woont sinds kort de bestuursvergaderingen bij. Op de eerstkomende algemene ledenvergadering zullen we Gerard voordragen als bestuurslid. Voor zover nu te overzien, zal met ingang van het nieuwe seizoen de vacature van secretaris ook zijn ingevuld.

Kantine: Arnold en Ine van Grinsven zijn de nieuwe exploitanten van onze kantine. Beiden zijn bekend met onze voetbalclub en kennen het klappen van de zweep als het om het runnen van een kantine annex clubhuis gaat. De door het bestuur aan deze uitbesteding gestelde voorwaarden zullen contractueel worden vastgelegd. Het contract gaat in op 1 juli 2005 en is vooralsnog gesloten voor de duur van één jaar. Wij wensen Arnold en Ine veel succes en vertrouwen op een plezierige samenwerking met bestuur en leden. Op 25 juni 2005 wordt tijdens een feestelijke bijeenkomst afscheid genomen van Gerard en Bep Kastelijn en het beheer zal worden overge-dragen aan Arnold en Ine.

Trepo/Sporttime: het bestuur heeft het advies van de Commissie Financi-en gevolgd en het contract met kledingsponsor Trepo met drie jaar ver-lengd.

Trainingsaccommodatie: het is alom bekend dat we eigenlijk trainings-ruimte te kort komen. Met te veel leden trainen we nu in een te kort tijds-bestek op te weinig vierkante meters. Er zijn voorstellen aan de orde gesteld om een van de speelvelden te voorzien van een lichtinstallatie en hierdoor trainingsruimte te creëren. Hoe penibel de situatie ook is, toch hebben we moeten constateren dat het op dit moment onverantwoord is hoge kosten te maken voor dit soort investeringen. Een afwachtende houding aannemen ten aanzien van onze accommodatie lijkt op dit mo-ment de enige juiste keus. In het najaar wordt via de gemeente pas bekend gemaakt welke kant we met het sportpark opgaan. Centralisatie van de buitensportactiviteiten of vernieuwing van het huidige sportpark komen dan aan de orde. Het blijft dus nog even behelpen. Voor het eind van het jaar hopen we definitieve plannen te kunnen presenteren.

Terug naar het overzicht